VANLIGA FRÅGOR

Svar på de vanligaste frågorna

Köp och beställning

Beställningar som valideras med kreditkort före kl. 13.00 behandlas samma dag. Annars är den genomsnittliga behandlingstiden 24 timmar.
Beställningar förbereds från måndag till lördag.

Vi erbjuder vår katalog till hela världen, ja. Internationell leverans är tillgänglig var du än befinner dig. Olika leveransavgifter kan tillkomma; du hittar priset för att skicka din beställning på bekräftelsesidan innan du går till kassan.

Rabattkoden kan anges på sidan ”kundvagn”, men också på kassasidan före betalning. Rabatten tillämpas direkt på det totala beloppet för beställningen (gäller inte leveransavgifter).

Självklart kan du det! För att göra det, vänligen skriv till vår kundtjänstavdelning så snart som möjligt. För mer information om avbeställningsvillkor, se våra villkor för retur och återbetalning.

Ditt telefonnummer är nödvändigt för att vi ska kunna leverera ditt paket. Vi använder det inte för något annat ändamål än information, för att säkerställa den mest effektiva leveransen av dina varor. Det gör det möjligt för leveranspersonen eller företaget att kontakta dig eller lämna ett meddelande.

Sändning och leverans

Vi är en onlinebutik, vilket innebär att vi finns på många olika platser. Det är därför vi kan erbjuda dig en omfattande katalog med de bästa produkterna som finns tillgängliga överallt i världen!

Vi har för närvarande flera små lager i Turkiet, Marocko och Indien… Denna lista är inte uttömmande. Din beställning kan skickas i flera försändelser, beroende på produkternas ursprung, och inga extra avgifter tillkommer.

När din beställning har bekräftats behandlas och levereras den vanligtvis inom 7 till 14 arbetsdagar. Vi strävar efter att erbjuda snabb leverans utan att kompromissa med kvaliteten på våra produkter. För ytterligare information, se avsnittet om leveransinformation på varje produktsida.

Använd spårningsinformationen som tillhandahålls efter sändningen för mer exakt information.

Vi använder nätverket av de bästa transportörerna beroende på leveransland och avsändarland (det lager varifrån dina produkter skickas). Du kan hitta namnet på den transportör som används tack vare ditt spårningsnummer för paketet. Detta inkluderar: nationella postföretag (La Poste, USPS, Bpost, etc …) men också privata transportföretag som DHL, Fedex, UPS.

Vid mottagandet av din beställning är det viktigt att kontrollera att ditt paket inte har skadats under transporten och att produkten är i perfekt skick (och vid behov notera eventuella detaljerade skador på transportörens följesedel). Denna kontroll måste göras vid leveranstillfället i chaufförens närvaro. Vi rekommenderar att du behåller förpackningen (om sådan finns), eftersom den kan vara till nytta om du behöver returnera produkten och är nödvändig om du vill utöva din ångerrätt.

Det är sällsynt men möjligt att du kan bli ombedd att betala importskatt. Vi gör alltid vårt yttersta för att undvika extra avgifter, och det är därför som värdet på ditt paket deklareras som ett minimum. Det är dock möjligt att transportföretaget i vissa fall kan be dig att betala importskatt.

Enligt vår erfarenhet beror detta på..:

  • Transportföretaget
  • Land för leverans
  • Avsändningsland
  • Värdet på din beställning
  • Volymen på din beställning

För ytterligare information, vänligen konsultera de online-resurser som finns tillgängliga för import av varor till ditt land.

Betalning och integritet

Alla betalningsmetoder som accepteras av vår webbutik visas på kassasidan. Dessa varierar beroende på vilket land du bor i. Gå till varukorgssidan, sedan till orderbekräftelse, fyll i fälten som rör din beställning (e-postadress, leveransadress och fakturering) och se sedan alla tillgängliga betalningsmetoder i ditt fall.

Om en betalningsmetod som du vill inte är tillgänglig, vänligen kontakta oss.

Din betalningsinformation krypteras och skyddas av kraftfulla algoritmer (SSL). Vi har inte tillgång till dem när som helst och kan inte debitera dig för några extra kronor utöver din beställning.

Dina personuppgifter används av vårt företag för logistiska och kommersiella ändamål. Vi är fast beslutna att upprätthålla din integritet. Denna information skyddas på våra premiumservrar med professionell antivirusprogramvara för att garantera högsta säkerhetsnivå. Den är under inga omständigheter tillgänglig för tjänster från tredje part.

Vi fakturerar våra kunder efter fullständig verifiering av deras beställning: produkttillgänglighet, leveransland och ytterligare information som kunden har lämnat.

Kontrollera först att giltighetstiden för ditt kort inte har gått ut. För det andra, kontrollera att du har skrivit in ditt efternamn OCH förnamn i rätt fält. Om din banktransaktion nekas kan du ha överskridit den tillåtna gränsen. För att vara säker uppmanar vi dig att kontakta din bank för att kontrollera beloppet för detta tak.

Service och garanti

Om din produkt är skadad, vänligen kontakta vår kundtjänst inom 14 dagar efter mottagandet och ange ditt ordernummer tillsammans med ett foto av den felaktiga produkten. Vi hjälper dig att ordna en ersättning eller återbetalning.

Din beställning kan komma att skickas i flera försändelser, beroende på produkternas ursprung, och inga extra avgifter tillkommer.

Om något saknas i ditt paket, vänligen kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt med ditt ordernummer och de saknade artiklarna. Vi kommer att kontrollera din beställning och ordna en snabb leverans av de saknade artiklarna eller hitta en annan lösning.

Om du har fått fel produkt, vänligen kontakta vår kundtjänst inom 14 dagar efter mottagandet. Uppge ditt ordernummer och ett foto av den felaktiga produkten. Vi skickar dig instruktioner för byte eller retur.

Följ dessa steg för att returnera ett paket:

  • Kontakta vår kundtjänst via länken nedan inom 14 dagar efter att du mottagit din beställning för mer information.
  • Packa produkten säkert i originalförpackningen, inklusive alla tillbehör, handböcker och dokumentation som medföljde produkten.
  • Ange returnumret till vår kundtjänst så att vi kan följa paketets utveckling.
  • Skicka paketet till den adress som anges i våra returinstruktioner.
  • När paketet har mottagits och inspekterats kommer vi att fortsätta med återbetalning eller byte, beroende på ditt val.

Fraktkostnader för retur är på köparens bekostnad, utom i händelse av en defekt produkt eller fel från vår sida.

Hittar du inte svaret på din fråga?

Varukorg